Laat de zon in je hart. Ze schijnt toch voor iedereen. Geniet van het leven.
Tijdens een crisis kunnen we het verschil maken door positief te blijven in ons handelen, onze besluiten en onze relaties.
Net tijdens een crisis of heftige beleving is menselijkheid een sleutel die alles zachter maakt, meer verteerbaar.
Menselijkheid en creativiteit zijn 2 belangrijke sleutels in het tijdens-en post-coronatijdperk. Veel bedrijven zijn nog steeds georganiseerd volgens de normen van de industriële revolutie, zagen een grote diversiteit in generaties, zagen de golf van digitalisering op hen af komen. Oude patronen zijn behoudsgezind en laten zich niet makkelijk veranderen.
De richtlijnen van de overheid en de impact van Covid-19 in de wereld, noopten bedrijven tot zware en acute beslissingen. Beslissingen die men niet zou nemen zonder deze dreiging. Hier menselijk en creatief mee omgaan maakt het verschil.
Waarbij het uittekenen van een duidelijke visie gebaseerd op vertrouwen het werkelijke verschil maakt.
Ik durf zelfs te stellen dat het intrinsiek gemotiveerd zijn om het goede te doen voor alle stakeholders een onderscheidend vermogen is om op lange termijn te groeien vanuit een authentiek imago naar de medewerkers (employer branding) en de buitenwereld (de markt, de leveranciers, de onderaannemers, de klant, de samenleving).
Er circuleert een filmpje op LinkedIn over een sollicitatiegesprek in het post-corona-tijdperk waarbij de sollicitant maar één vraag stelt : “Beste werkgever, hoe bent u omgegaan met het Corona-tijdperk naar uw medewerkers toe ?” Grappig, sprekend en doortastend.
Deze crisis draagt zoveel opportuniteiten om een tijdperk dat zich al even aankondigde in te gaan.
Hoe kan je dit armen en voeten geven in het nu, zodat het nu zorgt voor later ?
Je bent een voorbeeld. Als leider, als collega, als burger.
Draag zorg voor elkaar. Wees positief.
Het kost geen geld. En brengt meer op.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer